نبود سایت در نتایج گوگل + رفع آن

چرا سایتم تو گوگل بالا نمیاد

[vc_row][vc_column][vc_column_text]بسیاری از افراد تصور می کنند که بالا آمدن در نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجو کار بسیار راحتی بوده و تنها با خرید بک لینک و رپورتاژ می توان در هر کلمه ای کلیدی بالا آمد.اما باید بدانید که به هیچ عنوان اینطور نیست و گوگل هر ماه یک سری آپدیت های ریز و درشتی می دهد که بر جایگاه سایت ها تاثیر می گذارند و از این رو شما هم همیشه باید با توجه به این قوانین حرکت کنید تا مبادا سایتتان افت کند.اما یکی از مشکلاتی که برای اغلب سایت های نوپا ایجاد می شود این است که به سختی مقاله یا محصولاتشان وارد نتایج گوگل می شود و حتی اگر این اتفاق بی افتد,در صفحات بسیار بالا می آیند که دیگر ارزشی ندارند.به همین خاطر ما هم تصمیم بر آن گرفتیم که مقاله ای از دلایل “نبود سایت در نتایج گوگل” بنویسیم و ببینیم که چطور می توانیم با کمترین هزینه این مشکلات را برطرف کنیم.پس تا انتهای مقاله همراهمان باشید و اگر سوالی دارید هم بپرسید 🙂!

همانطور که بسیاری از شما عزیزان می دانید,همه روزه سایت های زیادی در زمینه های مختلف شروع به فعالیت می کنند و گوگل برای ارائه بهترین کیفیت به بازدید کنندگان مجبور است که الگوریتم های خود را آپدیت کند که در این بین سری از سایت ها به نتایج بهتر و یک سری دیگر هم از بین می روند.به همین خاطر است که همیشه بهتر است با روش های سئو کلاه سفید پیش بروید تا اگر در آینده آپدیتی آمد,شما دچار مشکل نشوید.اگر شما کلمه “طراحی سایت در کرج” را جستجو کنید,متوجه خواهید شد که بیش از 35 میلیون نتیجه دارد,اما تنها 10 سایت هستند که می توانند به مشتری ها دسترسی پیدا کنند و بقیه تنها می توانند به درامد این شرکت ها نگاه کنند!

بالا آمدن در نتایج گوگل

ما این کلمه کلیدی را برای شما مثال زدیم که دیگر این جمله را که “سئو کار بسیار راحتی است” را به کسی نگویید.نکته این است که سایت ها همه ساله ده میلیون تومان برای بالا آمدن یا بالا ماندن در نتایج جستجو هزینه می کنند و این بدان معناست که شما برای رقابت با آنها دقیقا باید این کارها را با قدرت بیشتر انجام دهید,در غیر این صورت شانسی برای دیده شدن نخواهید داشت.خب حالا می خواهیم بپردازیم به بحث اصلی!

عمر و طول محتوا صفحه 

یکی از اصلی ترین عوامل بالا آمدن یک صفحه از سایت,طول و کیفیت محتوا می باشد که متاسفانه بسیاری از مدیران سایت ها به آنها اهمیت نمی دهند و انتظار هم دارند با یک محتوا کوتاه 200 کلمه ای که هیچ اطلاعات مفیدی به کاربر نمی دهد,در نتایج بالا بیایند.اما باید بدانید که متاسفانه طول محتوا عامل بسیار تاثیر گذاری است و اگر به رقبا خود دقت داشته باشید,متوجه خواهید شد که صفحه فرود آنها یا خیلی طولانی و با کیفیت است یا اینکه همان صفحه اصلی سایت است.دقت داشته باشید که قدرت صفحه اصلی سایت بسیار بالاست و می توانید کلمه کلیدی اصلی خودتان را با آن بالا بیاورید (این مورد را در مقاله ای جدا بررسی خواهیم کرد).

✅ ما بدون بررسی رقبا شما نمی توانیم هیچ عدد و کیفیت خاصی بگوییم,اما این مورد را در نظر داشته باشید که باید برای کلمات کلیدی اصلی سایتتان حداقل 1000 الی 2000 کلمه محتوا حرفه ای بنویسید که شامل تصویر,ویدیو یا گیف باشد تا بتواند کاربر را برای مدت بیشتری در صفحه نگه دارد و آن را به مشتری تبدیل کند.به هر بهتر است برای این کار و درست کردن یک تقویم محتوایی درست و صفحات فرود متخصص سئو استخدام کنید یا همین حالا با ما تماس بگیرید تا به شکل رایگان شما را راهنمایی کنیم![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_btn title=”می خوام مشاوره رایگان بگیرم!” style=”gradient” gradient_color_1=”sky” gradient_color_2=”turquoise” size=”lg” align=”center” link=”url:tel%3A090506422428|||”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]یکی دیگر از مواردی که باید دقت زیادی به آن داشته باشید,عمر صفحه است.هر صفحه ای که در ایندکس می شود یک سن دارد که هر چقدر سنش بالاتر برود,احتمال اینکه در نتایج دیده شود بیشتر خواهد بود.البته این بدان مععنا نیست که سایت های نوپا شانسی ندارند و محکوم به شکست هستند (چون Google Sandbox هست!).اگر به بررسی هایی که سایت Ahref در این زمینه انجام داده است,دقت کنید متوجه خواهید شد که لینک های برتر گوگل اغلب عمر بالایی دارند و این به ما می گوید که زمان در کنار کار درست همه چیز را حل می کند.

تاثیر عمر دامنه بر سئو سایت

برای مثال در نمودار بالا نشان داده شده است که اغلب صفحاتی که لینک 1 گوگل هستند,عمرشان بیش از 950 روز است (2.5 سال).شاید بسیاری از شما با دیدن تصویر بالا نا امید شوید و دست از کار بکشید,اما این قول را می دهیم که اگر به شکل حرفه ای لینک سازی و تولید محتوا کنید,با کمترین هزینه می توانید رقبا قدیمی خودتان را پشت سر بگذارید و این کار تنها نیاز به تخصص و زمان خواهد داشت.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

کارهایی که نباید/باید انجام دهید!

در سایت های مختلف همیشه از مواردی که باید انجام داد تا به نتایج بالا رسید,صحبت شده است و کمتر کسی به شکل واضح اطلاعات را در اختیار قرار می دهد تا او را مجبور به استفاده از سرویس های خودش بکند.اما ما می خواهیم به شما مواردی را بگوییم که بدون نیاز به متخصص سئو می توانید انجام دهید و تنها باید کمی زمان و حوصله داشته باشید که این کار برای کسب و کارهای نوپا که بودجه زیادی ندارند,بسیار مفید خواهد بود.به هر حال اگر فکر می کنید که دیگر کاری نیست انجام دهید و سایتتان سئو 100% است,باید به موارد زیر دقت داشته باشید :

  • به هیچ عنوان نباید محتوا تکراری (Duplicate Content) داشته باشید که این مورد می تواند مانند سم برای وبسایت شما عمل کند.متاسفانه بسیاری از افرادی که در زمینه سئو استخدام می شوند,برای سریع تر پیش بردن کارها اقدام به استفاده از محتوای دیگر سایت ها می کنند و کارفرما هم هیچ اطاعی از آن ندارد.اما می توانید برای چک کردن میزان کپی بودن یک مقاله از وبسایت duplichecker.com کمک بگیرید که تا 1000 کلمه در هر جستجو را به رایگان برایتان انجام می دهد.
  • سعی کنید همیشه سایت و شرکتتان را در گوگل مپ ثبت کنید.البته با تحریم شدن ایران از سمت گوگل,دیگر نمی توانید کسب و کارتان را وریفای کنید و از این رو بقیه افراد می توانند آن را تغییر دهند (البته کمتر کسی این کار را می کند).ثبت شدن سایت در گوگل مپ و گرفتن بازخوردهای مثبت می تواند تاثیر بسیار زیادی بر سئو محلی سایت داشته باشد.
  • یکی از مواردی که می تواند تاثیر خوبی بر شناخته شدن برند شما و جذب ترافیک داشته باشد,کمک گرفتن از شبکه های اجتماعی و دریافت Social Signal می باشد که تمام سایت های بزرگ به شکل حرفه ای در یک سری از شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام,فیسبوک,توییتر و یوتیوب فعالیت دارند.شما می توانید مقالات جدید خودتان را با کاربران به اشتراک بگذارید تا با جذب ترافیک مستقیم بتوانید در نتایج جستجو بالا بیایید.
  • شاید برایتان جالب باشد که بدانید گوگل و سایر موتورهای جستجو,اهمیت زیادی به زمان بندی محتوا می دهند و شما باید برای خودتان یک تقویم محتوایی درست کنید و همیشه سر همان زمان در سایتتان انتشار دهید.این کار باعث افزایش بودجه خزش شما و در نتیجه بیشتر دیده شدنتان در نتایج جستجو می شود.برای شروع می بایست حداقل 3 مقاله در هفته ایجاد کنید و کمتر از این تعداد پیشنهاد نمی شود.
  • اگر یک سری به گوگل آنالیتیکس سایتتان بزنید,متوجه خواهید شد که بیش از 70% کاربرانی که وارد می شوند با گوشی موبایل هستند و این نشان دهنده اهمیت ریسپانسیو و Mobile Friendly بودن سایت است.گوگل امروزه توجه بسیار زیادی به کاربران موبایلی می کند و از تمام سایت ها می خواهد که بستر مناسب را برای آنها فراهم کنند,در غیر این صورت امکان بالا آمدن در نتایج جستجو وجود نخواهد داشت.شما می توانید مشکلات سایت در حالت موبایل را در سرچ کنسول > Mobile usibility مشاهده کنید.
  • سایت های تازه تاسیس گاهی مواقع طول می کشند تا در گوگل ایندکس شوند و برای شروع به هیچ عنوان نباید لینک سازی خارجی انجام دهید که این کار می تواند آسیب جدی به سایت وارد کند.دامنه های تازه معمولا 2 الی 5 ماه در سندباکس گوگل قرار می گیرند و در این مدت می بایست با تولید محتوای با کیفیت و لینک سازی داخلی درست در نتایج بالا بیایید و گوگل متوجه خواهد شد که سایت شما ارزش بالایی دارد.
  • مورد آخر که تقریبا پر اهمیت ترین مورد هم هست,سرعت سایت می باشد.امروزه سایت های مختلف دنیا به ویژه آنهایی که به شکل بین المللی فعالیت دارند,توجه زیادی به سرعت سایت دارند و تلاش می کنند تا همیشه در کمتر از 2 ثانیه لود شوند.اما متاسفانه در وب فارسی گاهی مواقع مشاهده می شود که سایت 30 ثانیه طول می کشد تا کامل دیده شود و این مورد یکی از ضربات قوی است که یک سایت می تواند دریافت کند.اگر سایت وردپرسی دارید,می توانید با افزونه های مختلف از جمله Wprocket تا حد زیادی سرعت را بهبود دهید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”1832″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

راه اول

اینکه ادامه این مقاله رو بخونی و خودت مشکلات سایتت رو برطرف کنی که کار سختی نیست و ما کمکت می کنیم.

[/vc_column_text][vc_btn title=”بریم بخونیم ببینیم چطور میشه!” style=”flat” color=”purple” align=”center”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

راه دوم

اینکه همین حالا با گروه وبری تماس بگیری تا این کارها رو با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت براوتن انجام بدیم.

[/vc_column_text][vc_btn title=”وقتشو ندارم می خوام برام انجام بدید!” style=”flat” color=”sky” align=”center” link=”url:tel%3A09050642428|||”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]خب قبل از اینکه بخواهیم ادامه آموزش را شروع کنیم,باید بگوییم که در بعضی از مراحل می بایست با یک سری از موارد مرتبط با سئو و طراحی سایت آشنا باشید.اگر سوالی داشتید یا می خواستید که آموزش مربوطه را دریافت کنید,می توانید از بخش وبلاگ وبری در بالای صفحه اقدام و در نتیجه به هدفتان برسید D:![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_text_separator title=”تولید محتوا یونیک و حرفه ای” color=”pink” style=”double” border_width=”3″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]دقت داشته باشید که این کار نیاز به تخصص بالایی دارد و هر کسی نمی تواند به خوبی انجامش دهد.اما یک سری روش ها برا به دست آوردن یا نوشتن محتوای حرفه ای وجود دارد که می خواهیم باهم بررسی کنیم.برای شروع شما می بایست مقاله زیاد بخوانید! این کار کمک زیادی به درک شما از موضوع محتوا نویسی می کند و با جمله بندی و تایتل ها آشنا خواهید شد.برای مثال هر مقاله ای یا صفحه در سایت یک تگ H1 دارد که کلمه کلیدی اصلی در آن قرار گرفته در حقیقت شما برای آن می نویسید.متاسفانه افراد زیادی هستند که مقاله هایی می نویسند که تنها برای بات ها مناسب بوده و اصلا کیفیت کافی برای جذب مخاطب را ندارد.شما باید نکات زیر را در نوشتن به کار ببرید تا بهترین نتیجه را بگیرید :

  1. تایتل مقاله باید جوری باشد که نیاز افراد را برطرف کند و تنها برای افزایش تعداد ایندکس های سایت و لینک سازی داخلی نباشد.برای این کار باید با موضوع Keyword research آشنایی داشته باشید که خود مبحث تخصصی به حساب می آید.
  2. به هیچ عنوان مواردی را که هیچ ربطی به کلمه کلیدی ندارند را وارد مقاله نکنید,این باعث می شود که تمرکز و شدت کلمه کلیدی اصلی کمتر شده و در نتیجه شانس شما برای دیدن شدن در نتایج جستجو کاهش پیدا می کند.به همین خاطر می توانید با نوشتن کلمات کلیدی فرعی (LSI Keywords) در تگ H2 و توضیح درباره آنها,این مشکل را حل کنید.
  3. سعی داشته باشید که از رنگ و ایتم های مختلف در صفحات استفاده کنید تا مقاله برای کاربر حوصله سر بر نباشد و نرخ پرش افزایش پیدا نکند.اگر شما نتوانید کاربر را مدت بیشتری در سایت نگه دارید و او بعد از چند ثانیه به سرعت خارج شود,در کمتر از 1 ماه به مقدار قابل توجهی افت خواهید کرد.برای بررسی بانس ریت سایتتان از ابزار گوگل آنالیتیکس کمک بگیرید.
  4. هر مقاله 1000 کلمه ای حداقل می بایست با 3 تصویر یا ویدیو همراه باشد که این کار ارزش بسیار زیادی برای کاربر خواهد داشت.تصاویر می توانند منظور شما را 90% بهتر و سریع تر به کاربر منتقل کنند و از این رو اگر به درستی طراحی شوند,تاثیر زیادی در افزایش فروش سرویس یا محصولات ایجاد می کنند.
  5. برای به دست آوردن محتوای رایگان و از قبل نوشته شده می توانید از Weyback Machine کمک بگیرید و آدرس دامنه هایی که در زمینه کاری شما در گذشته فعال بوده اند را در آنجا وارد کنید.با کمک این سایت می توان مقاله ها را به شکل کامل استخراج کرد که دیگر در گوگل ایندکس نیستند و ارزش بالایی هم دارند.البته باید قبل از قرار دادن در سایت به این نکته توجه کنید که خودشان کپی سایت دیگری نباشند.

این مقاله آپدیت می شود[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا