سئو سایت

به طور کلی سئو سایت به مجموعه اقداماتی گفته می شود در درون و بیرون وبسایت شما انجام می شود تا در نتایج جستجو بیشتر دیده شوید.این دو مورد در اصطلاح درست به نام های Off page Seo و On page Seo تقسیم می شود که باز هر کدام به بخش های کوچکتر تبدیل می شوند.برای اینکه یک سایت به شکل درست پیشرفت کند,باید هر دو مورد را رعایت کنید و امروزه موتورهای جستجو به ویژه گوگل اهمیت زیادی به سئو داخلی می دهند.در ابتدا بگوییم که هزینه سئو سایت به نسبت سودی که کسب خواهید کرد,هیچ چیز نیست!

خب حالا بیایم کمی دقیق تر سئو داخلی و سئو خارجی را توضیح دهیم.تمام این توضیحات برای این است که شما آشنایی بیشتری در هنگام مدیریت سایت یا دادن پروژه تان به شخص یا شرکتی داشته باشید 🙂

1. سئو داخلی – On page SEO

سئو داخلی یعنی بهینه سازی یک صفحه خاص از سایت برای جذب ترافیک و رتبه بیشتر در نتایج جستجو.برای این کار باید دو ملاک را در نظر بگیرید : کیفیت و طول محتوا + بهینه سازی کدهای سایت.البته سئو داخلی به همین سادگیا هم نیست و در این مقاله می توانید به شکل دقیق با تمام جزئیات آن آشنا شوید.

2. سئو خارجی – Off page SEO

سئو خارجی به تمام کارهایی که بیرون از سایت شما اما برای بالاتر آمدن در نتایج جستجو انجام می شود,می گویند.اغلب افراد سئو خارجی را فقط لینک سازی می دانند که کاملا غلط است.

همانطور که می دانید موتورهای جستجو اهمیت بسیار زیادی به رفتاری که کاربران می کنند می دهند.بدون کاربران,گوگل و سایر موتورهای جستجو از بین خواهند رفت و به همین دلیل است که هر ساله کار برای وب مستران سخت تر می شود.این سختی ها به دلیل آپدیت یا آمدن الگوریتم جدیدی برای گوگل به وجود می آیند که روز به روز بر کیفیت موتورهای جستجو و سایت های افزوده می شود.

لینک سازی + محتوا | اصلی ترین معیارهای سئو

2 دلیل می توانند بیشترین تاثیر را در سئو یک صفحه از سایت شما را داشته باشند.اولی لینک سازی و دومی تولید محتوا که هر کدام باید کیفیت خوبی داشته باشند.برای لینک سازی شما باید علم کافی را داشته باشید تا مبادا بک لینک اسپم بسازید یا بخرید. برای سنجیدن کیفیت یک بک لینک باید به معیارهای زیر توجه داشته باشید :

  1. قدرت دامنه (Domain Authority) : این عدد بین 0 تا 100 بوده که هر چقدر بالاتر باشد,یعنی قدرت کل دامنه شما بیشتر است.
  2. قدرت صفحه (Page Authority) : این مورد هم بین 0 تا 100 امتیاز دهی می شود و هر چقدر بالاتر باشد یعنی قدرت صفحه شما بیشتر و در نتیجه شانستان برای حضور در نتایج بالاتر افزایش پیدا می کند.
  3. اسپم اسکور (Spam Score) : همانطور که از اسمش پیداست,نشان دهنده میزان اسپم سایت شما می باشد و بین 0 تا 100 درصد متغیر است.اگر این عدد از 17 بالاتر باشد باید نگران باشید!

موارد دیگری هم از جمله TF,CF وجود دارند که در حال حاظر وقت کافی برای توضیح تمامی آنها را نداریم.اما در کنار این موارد بک لینک ها به دو نوع دو فالو (Dofollow) و نو فالو (Nofollow) تقسیم می شوند.

لینک سازی

بک لینک های Dofollow

بک لینک های فالو یا دو فالو از نظر سئو اهمیت زیادی دارند و به این معنی هستند که سایت مبدا به سایت شما لینک می دهد و تایید هم می کند! یعنی سایت شما با ارزش می باشد.این نوع بک لینک های تاثیر بسیار زیادی بر سایت شما می گذارند و معمولا سخت تر هم به دست می آیند.بهترین روش دریافت بک لینک های دوفالو,خرید رپرتاژ اگهی با کیفیت و مرتبط است.

بک لینک های Nofollow

بک لینک های نوفالو دارای تگ “rel=”nofollow هستند و ارزش زیادی در سئو ندارند,زیرا موتورهای جستجو پیج رنک و انکرتکست را در آن منتقل نمی کنند.در اغلب مواقع هم موتور جستجو گوگل لینک های نوفالو را کراول نمی کنند.بهتر است درصد تعداد بک لینک های فالو به نوفالو را حفظ کنید تا موتورهای جستجو به شما شک نکنند (70 – 30 به نفع دوفالو).شما می توانید تعداد زیادی بک لینک نوفالو به شکل رایگان بسازید.

چطور یک محتوا حرفه ای و با ارزش تولید کنیم؟

یکی از مهمترین معیارهای دریافت ترافیک و از افزایش کیفیت سایت,ـولید محتواست که خود همین قضیه سختی های زیادی هم دارد.تولید محتوا کار هر کسی نیست و نیاز به زمان و علم زیادی خواهد داشت.اما اگر بخواهید مقاله های بازنویسی یا ترجمه شده تولید کنید,کار چندان سختی ندارید.برای تولید محتوا باید به اصول سئو آشنایی جزئی داشته باشید,اما بهتر است از یک سئو کار حرفه ای برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب مقاله تان کمک بگیرید.

برای شروع شما باید با تگ های هدینگ H1,H2,H3,H4,H5,H6 آشنا باشید تا بتوانید از کلمات کلیدی در مکان های درست استفاده کنید.معمولا برای هر مقاله 1000 کلمه ای 3 کلمه کلیدی اصلی و 5 کلمه کلیدی فرعی در نظر گرفته می شود که باید کلمات کلیدی اصلی را در داخل تگ H2 قرار دهید.همچنین باید بتوانید چگالی کلمات کلیدی را در متن خود حفظ کنید,به طوری که نه خیلی زیاد و نه خیلی کم استفاده کنید.

🔆 محتوا به انواع مختلف اختصاصی,بازنویسی و کپی تقسیم می شود که محتوا کپی هیچ ارزشی ندارد و تنها به عنوان پر کننده یک قسمت استفاده می شود.محتوا اختصاصی خود به دو دسته محتوا ترجمه و تالیفی دسته بندی می شود.برای نوشتن یک محتوا تالیفی باید در زمینه مورد نظر علم زیادی داشته باشید در غیر این اصلا چیزی به ذهنتان نخواهد آمد که بنویسیذ یا اطلاعات غلط به بازدید کنندگان می دهد.

انواع روش های تولید محتوا
لینک سازی درست

شناخت انواع لینک سازی و تفاوت آنها

هر سئوکار و طراحی سایتی یا صاحب کسب و کاری برای اینکه بتواند بر تمام موارد تسلط داشته باشد و آنها را کنترل کند (در زمینه سئو) در ابتدا می بایست با انواع روش های لینک سازی و اینکه چه تفاوتی با یکدیگر دارند,آشنا شود و به همین خطار ما قصد داریم که در این بخش تمام موارد را باهم بررسی کنیم و ببینیم که اصلا ساخت همچین بک لینک هایی تاثیر بر بالا آمدن سایت در نتایج جستجو دارد یا خیر؟ برای شروع باید این مورد را بدانید که خود زمینه لینک سازی که جزوی از سئو به حساب می آید,آنقدر گسترده است که نمی توانید در مدت 1 ماه به طور کامل به آن اشراف پیدا کنید و برای پروژه های سنگین نیاز به تخصص و تجربه بسیار بالایی می باشد تا مبادا بودجه و وقت از بین برود.

به هر حال باید بسیار مراقب لینک سازی سایتتان باشید,چرا که اگر این کار به شکل نادرستی انجام شود ممکن است تمام جایگاه های خودتان را از دست بدهید یا در موارد نادر پنالتی شوید.در این حالت باز گرداندن سایت کار به نسبت سختی خواهد بود!

رپورتاژ آگهی رپورتاژ (رپرتاژ) آگهی یا همان پست مهمان

اولین و بهترین روش لینک سازی برای سایت های تازه تاسیس یا حتی قدیمی,کمک گرفتن از رپرتاژ آگهی می باشد.گوگل و سایر موتورهای جستجو همیشه به ما می گویند که از لینک سازی خوششان نمی اید و از این رو رپرتاژ دقیقا مانند یک مقاله در سایت عمل می کند و از نظر گوگل هیچ مشکلی ندارد و کاملا طبیعی است.از آن طرف هم می توانید بین 2 الی 3 لینک هدف به صفحات مختلف سایت خود بدهید و از Link Juice آن لذت ببرید! برای بسیاری از افراد این نوع لینک سازی گران قیمت بوده و نمی توانند از پس آن بر بیایند,اما باید بدانید که روش های دیگری از جمله لینک سازی در وبلاگ ها و سایت های درج مقاله رایگان وجود دارد که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

به طور کلی اگر زمینه رقابتی شما متوسط یا سخت می باشد و می خواهید با یکبار هزینه,برای مدت طولانی در نتایج جستجو بالا باشید,پیپشنهاد ما استفاده از رپرتاژ آگهی می باشد که اغلب سایت های بزرگ ایران و جهان برای شروع آن را در پیش گرفته بودند و همچنان هم این کار را می کنند.در حال حاظر که ما داریم این مقاله را می نویسیم (اردیبهشت ماه 1400),شما می توانید با 3 میلیون تومان یک پکیج حرفه ای برای سایتتان ایجاد کنید. (← دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه خرید رپورتاژ آگهی).

لینک سازی PBN PBN یا Private Blog Network

اگر هیچ اشنایی با سئو ندارید یا در این زمینه مبتدی هستید,بهتر است به هیچ عنوان سمت لینک سازی شبکه ای خصوصی یا همان PBN نروید که قطعا کل سایتتان را از دست خواهید داد.ما به همین دلیل این مورد را در جایگاه دوم قرار داده ایم تا شما عزیزان حواستان باشد و در دام افرادی که بک لینک های ارزان قیمت را با نام PBN می فروشند,نیوفتید! اما این سوال برای بسیاری از افراد به وجود می آید که این روش لینک سازی دقیقا چطور عمل می کند و از کجا می توانیم خریداری کنیم؟

PBN به شبکه ای از سایت ها گفته می شود که همگی به متعلق به یک گروه یا فرد هستند,با این تفاوت ها ظاهر سایت و یک سری موارد دیگر با یکدیگر تفاوت دارند تا گوگل و بقیه موتورهای جستجو نتوانند متوجه شوند که تمام آنها برای یک نفر است.در نظر داشته باشید که اگر این اتفاق رخ دهد,تمام سایت هایی که لینکشان در آن شبکه قرار دارند به مرور زمان پنالتی و از نتایج جستجو حذف می شوند.به همین خاطر است که می گوییم این روش لینک سازی نیاز به دانش,هزینه و وقت زیادی برای ساختن دارد و افراد کمی در کشور هستند که بتوانند به خوبی یک شبکه بسازند.اما مراحل ساخت این شبکه به شکل خلاصه :

  1. در ابتدا می بایست چندین دامنه که هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند و از قبل هم قدرت خوبی به دست آورده را خریداری کنید (Expired Domain).بهتر است دامنه ها را در سایت های مختلف ثبت کنید تا امنیت به اوج خودش برسد.
  2. سپس برای هر کدام از آنها یک قالب متفاوت بخرید یا دانلود کنید که مبادا هیچ شباهتی بینشان باشد.
  3. هاست هایی با ای پی های متفاوت خریداری کنید (برای این کار می توانید از pbn.hosting و سایر سرویس ها کمک بگیرید).به این دلیل می گوییم که ای پی های متفاوت استفاده کنید که هیچ ارتباطی بین سایت ها نباشد.
  4. برای شروع به هیچ عنوان لینک سازی نکنید و سعی داشته باشید همه چیز در سایت ها به شکل طبیعی باشند از جمله ظاهر و مقالات و فوتر! بعد از اینکه هر کدام از آنها به تعدادی از مقاله رسیدند,می توانید برای لینک سازی استفاده کنید.

البته این روش مزیت ها و معایب دیگری هم دارد که در مقاله ای جدا به شکل کامل بررسی کرده ایم (← دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه PBN)

لینک سازی در انجمن ها لینک سازی در انجمن ها – Forum Backlinks

یکی از بهترین روش های لینک سازی رایگان,کمک گرفتن از انجمن های مختلف می باشد که به شما اجازه می دهند محتوای خودتان را همراه با لینک در صفحات مختلفشان قرار دهید.بسیاری از افراد تصور می کنند که بک لینک نوفالو تاثیری در سئو ندارد و تنها وقت تلفی است.اما باید بدانید به هیچ عنوان اینطور نیست و همین بک لینک های نوفالو می توانند تعداد ای پی های لینک دهنده به شما (RD) بالا برده و کمک زیادی به افزایش قدرت دامنه بکنند.البته انجمن های زیادی هستند که لینک فالو به شما می دهند و فقط باید دقت داشته باشید که چه تعداد لینک و چه انکر تکستی در آنها قرار می دهید تا مبادا تاثیر منفی بر روی سایتتان بگذارند.اگر می خواهید با یکی از این انجمن آنها شوید,کافیست آدرس forum.persiantools.com را بزنید! شما می توانید در این انجمن بسیار فعال,متن خود را قرار دهید و البته باید در نظر داشته باشید که بین 1 الی 7 روز طول می کشد تا لینکتان در گوگل ایندکس شود (← لیست انجمن های مختلف برای لینک سازی)

لینک سازی کامنت بک لینک کامنتی – Comment Backlinks

یکی از مهم ترین روش های لینک سازی که می توانید برای هدف های مختلف از آنها استفاده کنید,همین روش کامنت گذاشتن در سایت ها و وبلاگ های دیگر است که باید به درستی انجامش دهید.یک سری از سایت ها هستند که کیفیت بسیار بالایی دارند و می توانید با دادن یک نظر عالی و مرتبط و قرار دادن لینک سایتتان به جای نام,یک لینک اغلب نوفالو از آنها بگیرید که می تواند تاثیر گذار باشد.البته بسیاری از سئوکاران حرفه ای این لینک ها را به بک لینک های با ارزش خودشان مانند رپرتاژها می دهند و به قول گفتنی لینک سازی لایه ای (Tier1 – Tier2 – Tier3) انجام می دهند که کار زمان گیر و از آن طرف حرفه ای به حساب می آید.البته باید بسیار مراقب باشید که در سایت های بی کیفیت و اسپم این کار را انجام ندهید و از آن طرف روزانه بین 1 الی 5 عدد لینک سازی کنید که از نظر گوگل غیر طبیعی به نظر نرسد.

لینک سازی پروفایلی لینک سازی پروفایلی – Profile Backlinks

یکی دیگر از روش های کلاه خاکستری لینک سازی,ساختن پروفایل و درج لینک سایت در آدرس های مختلف است که توسط بسیاری از سئوکاران به کار گرفته می شود.سایت های زیادی وجود دارند که می توانید از آنها لینک فالو و نوفالو بگیرید و فقط باید در نظر داشته باشید که در این کار زیاده روش نکنید که آسیب زا خواهد بود.اغلب سایت هایی که این آپشن را به کاربران خودشان می دهند اجازه درج بک لینک از نوع خالص را دارند (https://example.com) و درصد کمی می گذارند که برای لینک انکر قرار دهید.

⚠️ با سئو کلاه سیاه بیشتر آشنا شوید 

چطور متوجه روش سئویی شویم که برای ما آماده کرده اند؟

برای این کار شما نیاز به دانش سئو دارید که هر کسی وقت و علاقه لازم برای ورود به زمینه را ندارد.اما به طور معمول اگر قیمت پیشنهادی به شما بسیار کم و غیر عادی به نظر می رسد,قطعا از روش های سئو سیاه برایتان استفاده خواهند کرد.برای مثال اگر قیمت ما برای کلمات کلیدی اجاره ماشین/اجاره خودرو/اجاره ماشین لوکس ماهانه 3.5 میلیون تومان و به مدت 6 ماه باشد و شرکت دیگری همین کار را با ماهانه 1.5 میلیون تومان انجام دهد,در سئو سیاه بودن آن شک نکنید!

سئو سایت
سئو سایت

هر پروژه سئو چقدر زمان می برد؟

بسیاری از افراد این سوال را از ما می پرسند که پروژه ما چقدر طول می کشد تا به پایان برسد؟ اما باید بدانید که ساده ترین پروژه ها هم حدود 4 الی 6 ماه (سایت صفر) زمان نیاز دارند و اینطور نیست که شما بتوانید در عرض یک ماه وارد صفحه اول شوید.به طور کلی برای کلمات کلیدی متوسط و نیمه رقابتی حدود 6 ماه و برای کلمات کلیدی سخت تر تا یک سال زمان نیاز است.البته زمان بندی یک پروژه به عوامل مختلفی از جمله سن سایت,قدرت سایت و وضعیت رقبا بستگی دارد و هیچکس نمی تواند همان لحظه به شما قیمت و زمان دهد! و اگر سئو کاری همان لحظه ای سوال می پرسید به شما جواب داد,قطعا چیزی از سئو نمی داند.

البته در بعضی موارد می توان این زمان را کمتر هم کرد و تنها راه حل آن افزایش بودجه ماهانه شماست.در اغلب پروژه های برای اینکه به کارفرما فشار نیاید,ما سعی می کنیم که مبلغ پروژه را بین ماه های بیشتر تقسیم کنیم.برای اگر قیمت یک پروژه 20 میلیون تومان باشد می توانید به جای پرداخت 2 میلیون تومان به مدت 10 ماه,ماهانه 3.6 میلیون تومان به مدت 6 ماه پرداخت کنید.

مراحل انجام یک پروژه

در هر کسب و کاری معمولا بخش سئو سخت ترین مرحله بوده و هزینه آن از طراحی سایت و دیگر موارد بیشتر خواهد بود,اما این هزینه ها بی دلیل نبوده و شما با یک استراتژی درست می توانید 10 برابر همان هزینه ای که کردید در سال اول درامد داشته باشید. (آشنایی بیشتر با مفهوم سئو)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا