تکنیک های سئو تاریخ گذشته

تکنیک های سئو منسوخ شده

[vc_row][vc_column][vc_column_text]شاید از خودتان این سوال را بپرسید که چرا ما باید همچین مقاله ای در سایت قرار دهیم وقتی اصلا کاربردی ندارد و منسوخ شده است؟ در جواب باید بکوییم که متاسفانه بسیاری از این تکنیک های سئو تاریخ گذشته توسط سئوکاران مبتدی و صاحبین سایت استفاده می شوند که ممکن است به مرور زمان باعث افت نتایج سایت در گوگل شود.به همین دلیل ما سغی داریم تا در این مقاله تمام این موارد به شکل کامل بررسی کنیم و ببینیم که آیا می توانند آسیب زا باشند یا نه؟ پس تا انتها همراهمان باشید!

دنیای سئو تقریبا بی نهایت است و هیچکس نمی تواند بگوید که تمام موارد را به شکل کامل بلد است و دیگر نیازی به یادگیری ندارد.همانطور که بسیاری از شما می دانید,هر روز یک سری آپدیت های ریز و درشت در موتورهای جستجو به ویژه گوگل ایجاد می شود که تاثیر زیادی بر جایگاه سایت های مختلف دارد و از این رو ما هم همیشه باید مقاله های سئ را دنبال کنیم تا از این قائله عقب نمانیم.نکته جالب این است که بسیاری از افرادی که خود را متخصص سئو صدا می کنند,به هیچ عنوان با این جلو نمی روند و تصور می کنند که کل سئو را از صفر تا صد حفظ هستند و ما از این افراد زیاد دیده ایم,به همین دلیل از شما می خواهیم در انتخاب سئوکار خود دقت کافی داشته باشید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_btn title=”شروع گفتگو و مشاوره رایگان” style=”gradient-custom” align=”center” i_icon_fontawesome=”fa fa-phone” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fweberi.ir%2Fcontact%2F||target:%20_blank|”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

چطور متوجه تکنیک های سئو تاریخ گذشته شویم؟

این مورد بین متخصصان سئو همیشه در گردش بوده و یک سری از افراد هستند که همیشه سر تکنیک های جدید و قدیم سئو با یکدیگر در حال بحث و جدل هستند.اما باید بدانید که موارد این مقاله تماما از روی تجربه و حرف افراد بسیار بزرگ در این زمینه جمع آوری شده اند و نیازی به نگرانی نیست.همچنین تعدادی از آنها را خود مدیران توسعه گوگل در توییتر و سایر شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اند تا کاربران دیگر وقت خودشان را تلف نکنند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_message message_box_color=”orange”]دقت داشته باشید یکی دو مورد از مواردی گفته شده همچنان در وب فارسی کاربرد دارند و ممکن است در آینده تمام سایت هایی که این کارها را می کنند به طور کلی از نتایج گوگل حذف شوند (به دلیل اینکه گوگل چندان با زبان فارسی آشنایی ندارد).[/vc_message][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]خب اکنون وقت این است که این موارد را بررسی کنیم و ببینیم که آیا واقعا آسیب زا هستند یا یک سری از افراد فعال در این زمینه برای جلب توجه این موارد را گفته اند؟ که قطعا اینطور نیست!

استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی – Keyword Abuse

یکی از همان مواردی که گفتیم در وب فارسی کاربرد دارد و هنوز استفاده می شود,همین مورد است! قطعا شما هم یک سری سایت هایی را دیده اید که مقاله های طولانی در رابطه با یک موضوع می نویسند و در آن صدها بار کلمه کلیدی خودشان را تکرار می کنند.البته این مورد در هر زمینه ای کاربرد ندارد و ممکن است برعکس عمل کند,به همین خاطر بهتر است به هیچ عنوان سمتش نروید که مبادا وقت و سرمایه شما از بین برود.متاسفانه کسانی که هیچ آشنایی با سئو کلاه سفید ندارند یا مبتدی هستند از این روش در سایت های زیادی استفاده می کنند که سایت هم بالا می آید! اما بعد از مدتی متوجه می شوند که سایت افت می کند و در آخر هم از نتایج گوگل حذف خواهد شد و خودشان هم نمی فهمند که چه شده است.

برای مثال به همین مقاله توجه داشته باشید که برای مواردی که دیگر در سئو کاربرد ندارند نوشته شده است,اگر من این کلمه کلیدی را در هر پاراگراف بنویسم به آن Keyword Abuse گفته می شود و ممکن است بعد از 1 روز به صفحه اول گوگل هم برسیم! ولی به چه قیمتی؟

محتوا اسپین شده – Spinned Artile

شاید تا به حال نام این مورد به گوشتان نخورده باشد,چرا که بیشتر وب خارج کاربرد دارد.محتوا اسپین شده به نوعی از محتوا گفته می شود که متن توسط ربات تغییر پیدا می کند.این تغییر در نوع جمله بندی,کلمات و افعال ایجاد می شود که تقریبا 99% آنها به راحتی قابل تشخیص هستند و گوگل هم می تواند متوجه وجود آنها در سایت شود.البته افرادی هم هستند که با مقاله هایی به این شکل سایت بالا می آورند و به درامد می رسند که بحثش جداست و شما باید در زمینه سئو بسیار حرفه ای باشید تا بتوانید همچین سایتی را در نتایج بالا بیاورید و پیشنهاد می شود به هیچ عنوان سمتش نروید (اگر بودجه کمی دارید).یکی از بهترین سایت هایی که این کار را برای شما انجام می دهد WordAi.com نام دارد.البته برای استفاده از خدمات این سایت می بایست پلن ویژه خریداری کنید که ارزشش را دارد!

بازاریابی محتوا؟! – Content Marketing

بسیاری از سئوکاران و دیجیتال مارکترها به این باور رسیده اند که دیگر دوران بازاریابی محتوا به سر رسیده است و نباید کاربر را با این روش ها ترغیب به استفاده از خدمات کرد.چرا که ممکن است نتیجه عکس دهد و کاربر اعتمادش را نسبت به شما از دست بدهد.البته این مورد هنوز به طور کامل بررسی نشده است و خیلی از سایت های بزرگ دنیا هستند که با تولید محتوا با ارزش و قرار دادن تبلیغ در بین آنها,درامد بسیار بالایی دارند.به همین خاطر ما چیزی در این زمینه نمی گوییم و تمام موارد را بر عهده شما می گذاریم تا با توجه به زمینه کاری خودتان تصمیم گیری کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”1813″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

خرید بک لینک – Buy Links

یک سری از افراد هستند که متاسفانه هیچ آشنایی با سئو ندارند و تنها در یک سری مقالات دیده اند که افرادی با خرید بک لینک سایتشان را در نتایج جستجو بالا میاورند.باید بدانید که بک لینک مانند سم یا مواد مخدر برای سایت شما عمل می کند.همه چیز در ابتدا شیرین است و بعد از مدتی هم هزینه های شما بالا می روند و هم در نتایج افت خواهید کرد.درست است که سایت های بزرگی این کار را کرده اند و هر ماه ده ها میلیون بک لینک فعال دارند,اما باید بدانید که آنها قدرت دامنه و رپرتاژهای بسیار زیادی دارند که این بک لینک ها اثر منفی خودشان را از دست می دهند.اما برای سایت های متوسط یا تازه تاسیس به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود و اگر هم می خواهید این کار را بکنید,از سایت های پر بازدید و معتبر خرید داشته باشید! در آخر هم این را بگوییم که بک لینک را می بایست هر ماه تمدید کنید که فشار زیادی به کسب و کارتان وارد خواهد کرد.

لینک سازی بیش از حد – Over-using Anchors

بسیاری از ما شنیده ایم که حتما برای سایت باید لینک سازی داخلی کنید تا در نتایج بالا بیاید.اما افرادی هستند که از این کار سو استفاده می کنند و در یک مقاله 1000 کلمه ای بیش از 10 لینک داخلی می دهند که با کلمات کلیدی نادرست هم بوده و همین موضوع به مرور زمان می تواند آسیب جدی به سایت وارد کند.این موضوع را گوگل با الگوریتم پنگوئن خود تشخیص می دهد و قبل از سال 2011 بسیاری از سایت ها توانستند با اسپم در لینک سازی داخلی و خارجی به هدف دلخواه خودشان برسند.اما امروزه دیگر خبری از این روش ها نیست و باید با روش های درست و سفید کارتان را پیش ببرید تا بهترین و پایدارترین نتیجه را بگیرید.

استفاده نادرست از کلمات کلیدی – Bad Keyword Research

یکی از مواردی که قبلا کاربرد زیادی داشته است استفاده از کلمات کلیدی بدون جستجو و آسان می باشد.افراد زیادی برای کلمه کلیدی که رقابت در آن وجود نداشت مقاله می نوشتند تا در آنها بالا بیایند و از آن طرف لینک سازی داخلی در آنها انجام می دادند تا کلمه کلیدی هدفشان بالا بیاید.اما امروزه با آمدن آپدیت های جدید دیگر کسی نمی تواند با این روش ها به جایی برسد و از این رو برای به دست آوردن کلمات کلیدی مناسب یک فرد حرفه ای استخدام کنید یا خودتان با کمک ابزارهای مختلف از جمله Keyword Planner کارتان را پیش ببرید.متاسفانه بسیاری از صاحبین کسب و کار کلمات کلیدی سنگین و بدون درامد مانند (ماشین,ماسک,ویلا) را در نظر دارند که بودجه زیادی برای بالا آوردن نیاز دارند و از آن طرف اصلا هدفمند نیستند و نمی توان درامد خوبی از آنها داشت.

نوشتن مقالات جدا برای کلمات کلیدی مترادف

این مورد هم یکی دیگر از مواردی است که در وب ایران بسیار کاربرد دارد و سایت های بسیار زیادی از آن استفاده می کنند.برای مثال اگر شما در زمینه سئو فعالیت دارید,نباید برای دو کلمه کلیدی “سئو محلی چیست” و “Local Seo چیست” مقالات متفاوت بنویسید.شاید در ابتدا به خوبی در نتایج جستجو بالا بیایید,اما بعد از مدتی گوگل متوجه کار شما خواهد شد و به همین خاطر شما جریمه خواهید شد.به هر حال اگر می خواهید چند کلمه کلیدی را در یک مقاله جای دهید,بهتر است با تگ H2 این کار را انجام دهید تا ریسک به حداقل برسد.اسکریپت مرغ مگسخوار به خوبی می تواند استفاده نادرست از کلمات کلیدی مترادف را تشخیص دهد.

نوشتن مقاله برای کلمه کلیدی خاص و هدف

شاید برایتان جای تعجب باشد که چطور این موضوع می تواند باعث مشکل در سایت شما شود؟ باید بگوییم که نباید دقیقا از تمام کلمات کلیدی در تایتل یا همان H1 صفحه استفاده کنید که این کار از نظر گوگل یک نوع سو استفاده و رباتیک نوشتن به حساب می آید و ممکن است این صفحه به شکل یکباره از نتایج جستجو حذف شود.برای مثال اگر 100 کلمه کلیدی هدف دارید که می خواهید بالا بیاورید,حدودا 50 عدد آنها را با همان تگ H1 بنویسید و بقیه را از متعارف یا یک تایتل دیگر کمک بگیرید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا